clear
{{language.name}} Nessuna lingua trovata.
swap_horiz
{{language.name}} Nessuna lingua trovata.
search
Attenzione: questo sito web è stato creato al fine di tenere d'occhio ogni sviluppo. Ogni cosa che pubblicherai verrà sicuramente persa.

Contributi più recenti

collegata da bandeirante, 2019-04-05 06:20

collegata da bandeirante, 2019-04-05 06:20

#7837536 Tomi nem tudja, hogy Mari ma mért nincs itt.

aggiunta da bandeirante, 2019-04-05 06:20

collegata da bandeirante, 2019-04-05 06:19

collegata da bandeirante, 2019-04-05 06:19

#7837535 Rossz helyen kopogtatsz.

aggiunta da bandeirante, 2019-04-05 06:19

collegata da bandeirante, 2019-04-04 09:09

collegata da bandeirante, 2019-04-04 09:09

#7836381 Ezt régen hordtam, amikor még fiatal voltam.

aggiunta da bandeirante, 2019-04-04 09:09

collegata da bandeirante, 2019-04-04 07:29

Frasi più recentivisualizza tutti

hun
Tomi nem tudja, hogy Mari ma mért nincs itt.
hun
Rossz helyen kopogtatsz.
hun
Ezt régen hordtam, amikor még fiatal voltam.
hun
Ez egy olyan holmi, amit régen viseltem, amikor még fiatal voltam.
hun
Hány folyója van Texas államnak?
hun
Soha ne add fel.
hun
Szeretnék Tomival tölteni egy kis időt.
hun
Ezt akkor viseltem, amikor még sokkal fiatalabb voltam.
eng
Roughly one thousand, give or take ten per cent.
hun
A portugál nyelvben úgy magázódunk, hogy a te vagy ön helyett az úr vagy a hölgy formára váltunk át a megszólításban.

Commenti più recentivisualizza tutti

Frase #1670
Not wanting is the same as having.
eng info
bandeirante bandeirante 2019-04-05 17:29 link permalink

Perhaps, this is the kind of esoteric teaching about "want is lack", or "wanting equals not having." So the opposite of wanting is having. As taught in the Sedona Method, for example.

Frase #7835444
A látás az egyike a öt érzékelésnek.
hun info
bandeirante bandeirante 2019-04-05 12:59 link permalink

Öt érzéknek szoktuk mondani (és van ugye a hatodik érzék).

Frase #7825725
Mi a különbség a dzsem és a citruslekvár között?
hun info
bandeirante bandeirante 2019-04-05 09:17 link permalink

Továbbra is várom a magyarázatot.

Frase #7837536
Tomi nem tudja, hogy Mari ma mért nincs itt.
hun info
bandeirante bandeirante 2019-04-05 09:16, modificata il 2019-04-05 09:33 link permalink

https://helyesiras.mta.hu/helye...st?q=m%C3%A9rt

„mért”: helyes
Beszélt nyelvben: ’1. miért

Ez a mondat a beszélt nyelvet tükrözi.

Lásd még:

"Ó, Romeo, mért vagy te Romeo"
(Mészöly Dezső fordítása)

Frase #7825725
Mi a különbség a dzsem és a citruslekvár között?
hun info
bandeirante bandeirante 2019-04-04 10:14 link permalink

?

Frase #7830281
Elrendeljük: a magyarok kiirtassanak.
hun info
bandeirante bandeirante 2019-04-04 07:52 link permalink

Valószínűleg a helyes fordítás nem kiirtás, hanem elűzés. (A latin nyelvű mondatnál részletesen indokolva).

Frase #7832990
Hány folyó fut át Texason?
hun info
bandeirante bandeirante 2019-04-04 06:50, modificata il 2019-04-04 06:52 link permalink

Ezek másfajta szövegek, másfajta kontextusban. Közbeszédnek inkább úgy mondjuk, hogy folyik.
Volt egy amerikai film, az eredeti cím az volt, hogy "River runs through it." Magyarul "Folyó szeli ketté" címen játszották.
Természetesen az internet hatalmas anyagából szinte mindenre lehet példát találni.
Egyébként én kifejezetten a "fut át" kifejezésre gondoltam, a "fut bele" gyakoribb.

Frase #7825725
Mi a különbség a dzsem és a citruslekvár között?
hun info
bandeirante bandeirante 2019-04-03 19:03 link permalink

Tehát mi lenne a probléma ezzel a mondattal? Hogy lenne "helyesen"?

Frase #7835092
Ez valami, amit akkor hordtam, amikor sokkal fiatalabb voltam.
hun info
bandeirante bandeirante 2019-04-03 19:03 link permalink

Igen.
Olyat pedig nem, hogy "ezt a valamit".
Maximum, ha nem tudjuk, hogy mi az. De azt elég nehéz feltételeznü, hogy olyat hordtam, amiről nem tudtam, hogy micsoda.
Amúgy nem nézek tévét.

Frase #7832990
Hány folyó fut át Texason?
hun info
bandeirante bandeirante 2019-04-03 19:01 link permalink

Angolul run, az magyarul futni, de magyarul szerintem nem igazán beszélünk úgy, hogy egy folyó "átfut."
- Hány folyó folyik keresztül Texason?
- Hány folyó szeli keresztül Texas államot?
- Hány folyója van Texas államnak?
Inkább ezeket javasolnám.

Messaggi in bacheca più recentivisualizza tutti

bandeirante
2019-01-22 09:53
A Tatoeba magyar szekciója nem tolerálható. Kiléptem, és nem én vagyok az első.
The Hungarian section of Tatoeba is no longer tolerable. I quit. I'm not the first one either.
bandeirante
2018-04-22 20:29
Rendben, minden jót, én befejeztem a Tatoeba gyarapítását, a továbbiakban nem írok semmit.
bandeirante
2018-04-22 19:44
"a belépés miért jelentené feltétlenül a megjegyzésed elolvasását?
nyilvánvaló?"
Igen, nyilvánvaló.

>semmi sem jelzi, hogy hozzászólásod érkezett (kivéve a levélnél, ami
>piros szám formájában megjelenik)

Dehogynem. Hiszen ott van a menüben, hogy "Hozzászólások a mondataimra", ahol rögtön látszik, hogy ki szólt hozzá a mondatomhoz. Én például mindig megnézem, amikor belépek.

És igen, a mondat rendben van, én például soha, de soha nem szólnék hozzá egy olyan nyelvű mondathoz, amely nyelvet nem ismerem viszonylag jól. Mert "aki nem tud arabusul, ne beszéljen arabusul."
bandeirante
2018-04-22 15:45
- A szándékosság ott volt, hogy mikor megjegyzést tettem, utána beléptél a Tatoebára, többször is, tehát nyilván elolvastad. (Mert lehetett volna véletlen is, ha valami oknál fogva távol maradtál volna, de nem ez történt).
- Nem számoltam össze, talán 5-ször vagy 6-szor tettem megjegyzést, mire jött válasz.
- A moderátornak az a kiváltsága, hogy belejavíthat más mondatába, illetve nincs hová reklamálni vele szemben, hiszen ő a moderátor.
- Az a visszaélés történt, hogy a moderátor a füle botját nem mozdította egy jó szándékú és (szerintem) megalapozott megjegyzésre. Hozzászólást, javító szándékú megjegyzést senkinek nem szabadna figyelmen kívül hagyni, a legkevésbé egy moderátornak.
bandeirante
2018-04-15 08:51
What can one do if a moderator intentionally disregards comments and suggestions about sentences contributed by the moderator? Is that not an abuse of moderator's privilege?
bandeirante
2015-08-02 08:44
That is a sensible idea, but I'm still opposed to it. Sometimes, not often but occasionally, a well-versed outsider is just as competent, if not more competent, than a native speaker. Happens from time to time. Of course, one should be humbole about their own ignorance.
bandeirante
2015-05-25 20:39
Köszönjük!
bandeirante
2015-05-11 20:02
Igyekszem én is megtenni a magamét.
bandeirante
2015-05-11 10:45
Thanks for your kind words! It's a noble contest indeed.
bandeirante
2015-05-11 08:42
Ez hol van?